۳۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۳۸

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

تغییرات در برنامه‌های روتین شبکه پنج/ آلودگی هوا سوژه مسابقه شد

تغییرات در برنامه‌های روتین شبکه پنج/ آلودگی هوا سوژه مسابقه شد

مدیر گروه تهران و شهروندی شبکه پنج سیما از تغییراتی در برنامه‌های روتین این گروه سخن گفت.

مرتضی عمادی مدیر گروه «تهران و شهروندی» شبکه پنج سیما درباره طراحی و تولید برنامه‌های جدید این شبکه به خبرنگار مهر بیان کرد: برنامه‌های در دست تولید ما، برنامه‌های روتین شبکه است که قرار است هر یک تغییراتی هم داشته باشند؛ «تهرانگرد» هم اکنون در حال پخش است و فصل جدید آن هم با تغییراتی همراه خواهد بود. همچنین «برخط شو» که با اجرای بهمن هاشمی و محیا اسناوندی روی آنتن می‌رود تغییراتی خواهد داشت.

وی به تولید برنامه‌ای برای معرفی چهره‌های مردمی اشاره و عنوان کرد: برنامه مهمی را با همکاری ارگان‌ها و نهادهای شهر تهران در دستور کار داریم که سال گذشته فصل اول آن روی آنتن رفت. این ویژه‌برنامه با رویکرد معرفی شهروندان خدوم تهران قرار است هر ساله ۸ تا ۱۰ نفر را معرفی کند. امسال فصل دوم این برنامه تولید و در اسفندماه با کمک و رای مردم انتخاب و پخش شود.

عمادی درباره رویکرد گروه تحت مدیریتش نیز گفت: یکی از اهداف و وظایف گروه تهران و شهروندی شبکه پنج سیما انعکاس رویدادهای شهری و آموزش حقوق و وظایف شهروندی است و در برنامه‌های شاخصی که داریم مثل «تهران ۲۰»، «در شهر»، «در استان»، «تهرانگرد» و برخی ویژه برنامه‌ها به این محورها می‌پردازیم. نشاط، امید، آموزش، تعامل، ایجاد مشارکت عمومی و حس همدلی از دیگر محورهای برنامه سازی ماست.

وی درباره تولید مسابقه «راهی شو» با اجرای ارشا اقدسی نیز عنوان کرد: به تازگی مسابقه «راهی شو» تدارک دیده شده که هدفش هشدار به مردم در خصوص وضع بد هوای شهر تهران است هوایی که سال‌هاست حالش بد است و در عرصه سیاست گذاری و تصمیم‌گیری و همت مردمی به اراده‌ای آهنین نیاز است. از جمله ابزار برای رسیدن به این هدف رسانه و برنامه‌های تلویزیونی است که در نظر داریم در قالب مسابقه و سرگرمی به آن بپردازیم.

مدیر گروه تهران و شهروندی درباره تاثیر این مسابقه در هشدار برای هوای پاک یادآور شد: اگر بخواهیم به صورت مستقیم درباره هوای آلوده سخن بگوییم باید جلوی دوربین بنشینیم و در قالب برنامه گفتگومحور بگوییم حال این هوا بد است، اما در یک مسابقه چالش‌هایی ایجاد می‌شود و در فضای سرگرمی به طور غیرمستقیم حرف‌ها مطرح می‌شود. این ایجاد چالش بهانه‌ای برای ارتباط با مخاطب است، قصد داریم ابتدا مخاطب وفادار برنامه را پیدا کنیم و بعد پیام‌های مورد نظر را به او بدهیم.

وی درباره محدودیت‌های کرونا برای برنامه‌سازی نیز گفت: کرونا مانعی برای همه فعالیت‌ها شده و قاعدتاً برای برنامه‌های تلویزیونی هم اینگونه است. با این حال ما در طراحی ساختاری برنامه و حتی در طراحی مکتوب آن، پروتکل‌های بهداشتی را هم در نظر گرفته‌ایم و می‌دانیم که ممکن است طی فرایند تولید به محدودیت‌های کرونایی برخورد کنیم اما خدا را شکر چون شرکت‌کنندگان به صورت مستقل در مسابقه «راهی شو» شرکت می‌کنند، مشکلی از این حیث نداریم.

کد خبر 5075911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha